Oferta

Obecnie zajęcia break dance/street dance prowadzimy w Kłobucku, Lublińcu, Przystajni, Truskolasach i Praszce. 

Zajęcia fitness prowadzimy w Częstochowie.

Oferujemy również warsztaty, lekcje indywidualne, pokazy, sędziowanie zawodów tanecznych oraz taneczne prezentacje reklamowe.


Zajęcia:


a) Fitness
ABT
TBC
BS
STEP
LOW IMPACT
HI LO DANCE
STRETCHING


b) Taniec
BREAK DANCE
STREET DANCE


Opisy zajęć fitness:

 

TBC (TOTAL BODY CONDITIONING) - to jedna z odmian aerobiku polegająca na rzeźbieniu mięśni całego ciała, poprzez odpowiednio dobrane ćwiczenia aerobowe wykonywane w rytm szybkiej muzyki. Dzięki TBC można zwiększyć wydolność fizyczną organizmu, wzmocnić siłę mięśni oraz poprawić koordynację ruchów. Ćwiczenia trwają najczęściej godzinę. W zajęciach TBC mogą być używane stepy, hantle, piłki etc. Są to zajęcia dla osób w każdym wieku.
ABT (ABDOMINAL, BUTTOCKS, THIGHS) - klasyczna rozgrzewka, po której następuje seria gimnastycznych ruchów i pozycji szczególnie nastawionych na mięśnie brzucha, pośladków oraz ud, idealnych dla rzeźbienia ciała. Gimnastyka nie jest ciężka, a powtarzając ją regularnie, osiąga się wynik w postaci silniej i kształtnej sylwetki. Są to zajęcia dla osób w każdym wieku.


BS (BODY SCULPT) są to zestawy ćwiczeń siłowych i sprawnościowych uszeregowane pod względem intensywności. Celem ich jest budowanie struktury odpowiednich mięśni. Ćwiczenia wykonywane w pozycjach izolowanych najczęściej łączy się w serie angażujące kolejne grupy mięśniowe. Dla różnicowania obciążeń zmienia się liczbę powtórzeń i tempo wykonywania ćwiczeń. Szerokie zastosowanie mają tu przyrządy takie jak: ciężarki i taśmy. Są to zajęcia dla osób w każdym wieku.
BODY PUMP to program ćwiczeń ze sztangą, wykonywanych przy muzyce. Ten rodzaj treningu ma za zadanie poprawę ogólnej wydolności organizmu, wzrost wytrzymałości i siły mięśni bez widocznego wzrostu ich obwodów. Utrata podskórnej tkanki tłuszczowej podkreśla zarys mięśni (tzw. definicję).
Do ćwiczeń wykorzystywana jest sztanga o zróżnicowanym ciężarze w zależności od wzmacnianej grupy mięśniowej. Stworzona dla potrzeb lekcji choreografia ma na celu określenie ilości powtórzeń, zakresu ruchu i intensywności.
Połączenie treningu siłowego z wytrzymałościowym oraz charakter pracy aerobowej i anaerobowej daje najkorzystniejsze efekty wzmacniania organizmu. Ten rodzaj treningu ma za zadanie poprawę ogólnej wydolności organizmu, wzrost wytrzymałości i siły mięśni bez widocznego wzrostu ich obwodów. Utrata podskórnej tkanki tłuszczowej podkreśla zarys mięśni (tzw. definicję). Do ćwiczeń wykorzystywana jest sztanga o zróżnicowanym ciężarze w zależności od wzmacnianej grupy mięśniowej. Stworzona dla potrzeb lekcji choreografia ma na celu określenie ilości powtórzeń, zakresu ruchu i intensywności. Połączenie treningu siłowego z wytrzymałościowym oraz charakter pracy aerobowej i anaerobowej daje najkorzystniejsze efekty wzmacniania organizmu.


BODY BALL są to ćwiczenia z piłką o średnicy 55-65 cm. Znane są w rehabilitacji już od roku 1960. Stosuje się je u ludzi z problemami ortopedycznymi i u dzieci z porażeniem mózgowym. Ćwiczenia z piłką należ do grupy ćwiczeń równoważnych, podczas nich można siedzieć na piłce, leżeć na niej przodem lub tyłem albo opierać się o nią bokiem. Poprzez szukanie balansu podczas tych pozycji wzmacniają się mięśnie odpowiedzialne za utrzymanie prawidłowej postawy (mięśnie posturalne). Trening BODY BALL poprawia umiejętność czucia ciała w przestrzeni, czyli propriorecepcję.
Na zajęciach BODY BALL wykonywane są ćwiczenia wzmacniające oraz relaksująco - rozciągające. Ćwicząc z piłką można rozwijać sprawność całego organizmu lub tylko wybrana partie ciała np. brzuch czy pośladki. Zajęcia z piłką nie należą do form bardzo intensywnych, ale przemyślany i dobrze poprowadzony trening może przynieść wiele korzyści. Są to zajęcia dla osób w każdym wieku.
HI IMPACT aerobik, są to ćwiczenia najbardziej dynamiczne przeznaczone dla osób o bardzo dobrej kondycji fizycznej polegające na ciągłym wykonywaniu skoków, podskoków, obrotów i elementów biegu. Tempo muzyki przy wykonywaniu ćwiczeń HI wynosi od 145-160 bpm co powoduje wzrost tętna do około 160-180 uderzeń na minutę.
LOW IMPACT aerobik to forma ćwiczenia, w których jedna noga zawsze pozostaje na podłożu w prostych układach kroków, wykroków, elementów marszu o małej intensywności. Włączenie choreografii ramion w układach LOW powoduje urozmaicenie ćwiczeń i zwiększenie intensywności. Tętno podczas wykonywania ćwiczeń waha się w przedziale 125-150 uderzeń na minutę przy tempie muzyki 126-132 bpm. Są to zajęcia dla osób w każdym wieku.
HI-LO aerobik to kombinacja wyżej wymienionych ćwiczeń. Jest to obecnie najczęściej spotykana forma treningu, pozwalająca się wypocić, wytańczyć, spalić tkankę tłuszczową, poprawić kondycję i koordynację ruchową.
INTERVAL AEROBIK to naprzemienne łączenie aerobiku typu "hi-lo" o dużej intensywności z ćwiczeniami wzmacniającymi o małej intensywności. Zaletą jest wykonanie większej pracy fizycznej w podobnym czasie. Częstość skurczów pracy serca wynosi najwyżej 85% tętna maksymalnego podczas fazy intensywnej do 55% podczas fazy mało intensywnej.
Osiągane rezultaty - poprawa kondycji, wzmocnienie układu krążenia.


STEP
Jest to platforma, którą podnosimy lub obniżamy za pomocą "pięter" (płyt podnoszących wysokość w zależności od stopnia wytrenowania). Efekty uprawiania stepu to: utrata zbędnych kalorii, zdolność do efektywnego spalania tłuszczu, wzmocnienie garnituru mięśniowego, usprawnieni układu sercowo-naczyniowego. Step jest odmianą aerobiku uprawianą z taką samą popularnością przez kobiety i mężczyzn. Jako innowację dla podniesienia intensywności zajęć można wprowadzić lekkie hantle.
SPINNING to trening na rowerze stacjonarnym. Wywodzi się z kolarstwa. Instruktor prowadzi swoją grupę, dostosowując tempo do możliwości uczestników. Trasa i mapa każdej lekcji jest inna. Spinning to dużo więcej niż trening wytrzymałościowo - siłowy, to praca nad samym sobą, tworzenie silnego umysłu, pomagającego zwalczać problemy, panować nad stresem, to przede wszystkim praca nad własnym ciałem w sposób przyjemny i bezpieczny. Spinning poszerza wyobraźnię. Dzięki specjalnie dobranej muzyce można oderwać się od rzeczywistości i znaleźć się w innym miejscu i sytuacji, będąc jednocześnie na treningu. Spinning to jazda na rowerze z wyobraźnią. Są to zajęcia dla osób w każdym wieku.
Korzyści wynikające ze spiningu:
zwiększenie wydolności ogólnej i polepszenie kondycji,
zwiększenie wydolności układu krążenia,
zapobieganie chorobie wieńcowej i nadciśnieniowej,
zwiększenie wydolności układu oddechowego,
wzmocnienie układu kostnego,
zapobieganie osteoporozie,
zmiana budowy składu ciała

 

STRETCHING są to ćwiczenia rozciągające, które powodują zwiększenie ruchomości stawów, elastyczności mięśni oraz zmniejszenie ich napięcia po aktywności fizycznej. Najbardziej efektywny po treningu jest stretching statyczny. Wszystkie mięśnie są bardzo dobrze rozgrzane i lepiej przygotowane do ćwiczeń rozciągających niż na początku treningu. Stretching przyspiesza przemianę materii mięśni, stawów i otaczających je części miękkich. Oddziaływanie stretchingu na mięśnie polega na zmniejszeniu ich wrażliwości na ból związany z pracą podczas ćwiczeń. Zapobiega urazom, a w konsekwencji ćwiczeń, ból może całkowicie ustąpić. Po treningu rozciągamy przede wszystkim te grupy mięśni, które brały w nim udział, pamiętając o rozciąganiu mięśni antagonistycznych. Końcowe ćwiczenia rozciągające mogą być wykonywane w różnych pozycjach : stojącej, siedzącej, leżącej, przy zachowaniu zasad bezpieczeństwa. Najlepsze efekty stretchigu osiąga się przy maksymalnym odprężeniu i spokoju. Nieelastyczne i napięte mięśnie, znacznie zwiększają ryzyko ich nadwyrężenia i zapalenia. Łagodne i harmonijne ćwiczenia przyczyniają się także do odprężenia psychicznego oraz zapobiegają różnym formom zaniku mięśni. Jako samoistny trening, stretching powinien być wykonywany 3 razy w tygodniu.


Opisy zajęć tanecznych:

 

Break-dance rodzaj tańca, wymagający dobrych predyspozycji fizycznych, kondycji oraz wysokiego poczucia rytmu. Osoba tańcząca break-dance to b-boy (mężczyzna) lub b-girl (kobieta).
Foundations Moves (podstawowe ruchy):
Toprock
Power moves
Freezes
Drop (Go down)
Footwork

 

Street Dance w jego skład wchodzą następujące style taneczne :hip hop, locking, popping, break dance.

 

Hip hop Taniec stylem podobny do funky, rozróżniany odpowiednim doborem muzyki. To technika otwarta, związana stylistycznie ze street dance, asymiluje klasyczne techniki hip-hopowe, takie jak locking, popping, funk. Taniec ulicy, wywodzący się z czarnych dzielnic Nowego Yorku. Wyszedłszy z amerykańskich gett, zawojował cały świat, a pod koniec lat 90 zaczął wchodzić na "salony". Jest to niezwykle dynamiczny, wręcz szalony taniec, łączący młodzieńczy luz z perfekcyjnie wyćwiczonymi, skomplikowanymi i skocznymi krokami. Do układów choreograficznych dołożyłem Mix kroków/ruchów własnych i podstawowych-Freestyleowych, Break Dance-owych ,akrobatycznych.


Popping jest stylem samym w sobie. Stworzony przez Boogaloo Sam'a około roku 1975. Popping skupia się wokół technik zwanych "doing pop"(popping) lub "doing hit"(hitting), które oznaczają szybkie napięcia i rozluźniania mięsni tworzące efekt szarpnięcia na ciele Poppera.

 


Locking (oryginalna nazwa Campbellocking pochodzi od jej twórcy Dona Campbella) to styl taneczny należący do grupy Funk Styles i tańców ulicznych (street dance), dziś mocno zakorzeniony w hip-hopie. W skrócie, polega na szybkich i zdecydowanych ruchach górnej części ciała, przy zachowaniu luzu w jego dolnych partiach.
Ten rodzaj tańca wykorzystuje sporo przestrzeni i jest ściśle związany z muzyką funk, choć coraz częściej widać lockerów (tancerzy lockingu) tańczących do innego rodzaju muzyki. Śmiało można powiedzieć, że locking jest stylem pokazowym, w którym ważną rolę odgrywa interakcja tancerza z widownią. Podstawową zasadą w lockingu jest krótkotrwałe, lecz zauważalne zatrzymanie ciała w danej pozycji i szybkie przejście do kolejnej.
Posługując się tym ciągiem tworzymy całość, która przypominać może film ze stopklatkami. Locking wymaga sporej ilości ćwiczeń, a częsta zmiana tempa z bardzo szybkiego do całkowitego zatrzymania oraz szereg niebezpiecznych ruchów, wymagają dobrej sprawności fizycznej tancerza. Istotną cechą tego tańca jest gra aktorska i mimika. Locking powstawał na przełomie lat 60.i 70., a spopularyzowany został w późnych latach 70. i jako część kultury tanecznej hip-hopu, miał swój duży udział w kreacji późniejszych stylów, jak np. popping, breakdance, liquid dance, waving.